mk

mk

Wednesday, February 24, 2016

Selamat Datang 2016

Share it Please
Assalamu'alaikum, selamat tahun baru kepada semua peminat MK, hohoho (Kekunun ada orang minat, padahal xdak orang baca). Eceh, nama lagi blog peribadi, hanya catatan sekadar mencoret menghisab diri, gittewwwww.. Hurm, orang lain ucap tahun baru pada 1 Januari, MK ni pulak, dah hampir penghujung Februari baru nak bermadah kata, bukan apa, MK terlampau membizikan diri dengan perkara yang MK sendiri tak pasti, haaaaaaa, cenggane tu?

Berdasarkan kepada lipatan sejarah 2015, MK boleh gambarkan bahawa ianya adalah tahun yang dimurahkan rezeki namun 'unexpected event had occur', cewahh, skeaping london. Mengenangkan kembali kisah tue, hati MK akan gundah gulana, pedih, sakit, takut, risau, gusar dan macam-macam lagi. Perasaan yang bercampur baur, maaf MK xdapat kongsikan kisah sadis berkenaan namun cukuplah korang doakan supaya perkara yang sama takkan berulang kembali.

2015 tahun suka dalam duka dan tahun duka dalam suka. MK teringat kata-kata hemonim (xtau eja betul x) atau grandmother dalam drama bersiri korea bertajuk 'Family Is Coming'. Katanya "Kampung kelahirannya adalah tempat yang paling menyedihkan (sebab dia difitnah dan kena halau dari kg, berpisah dengan suami dan anak-anak) namun ianya juga tempat yang paling dia sukai". Haaaa, korang pernah tak hadapi situasi macam ni? Korang suka sgt sesuatu benda dan benda tu juga yang mengguris rasa korang, kalau tukar benda tu dengan orang, mungkin lagi sadis, Maybe korang akan tanya diri korang sendiri, nak gembira atau sedih nie. Kan kan kan? betul x?

Tapi dalam apa jua keadaan, TRUST adalah benda yang paling penting, kesian kat grandma tue, nobody trust her and at last, when the truth is exposed, people can easily admit their mistakes but the scar takkan memudah hilang macam tu je kan? Hayya, this post dah melangut pasal cerita korea pulak dah. Maklumlah, bila sesebuah drama terjadi ala-ala macam hidup korang, mesti korang akan hanyut bersama drama tersebut. but but but, say NO to drama melayu, terlampau plastik dan tidak berpijak di bumi yang nyata.. hohoh

Maybe MK ambil masa jugak untuk melupakan kisah tersebut dan ambil masa jugak untuk mempercayai kata-kata manusia. Bak kata pepatah, "bila dah terkena sekali, takkkan nak memudah percaya lagi" hohohoh. MK akan usahakan untuk melupakan kisah berkenaan sebab buat apa kita buang masa dan stuck lelama pada sebuah sejarah. But as a human being, maybe ambil masa jugak untuk benda tu tak merobek jiwa, aku pun manusia yang ada hati apa.

Tak apalah, benda pun dah berlaku, cuma tinggal MK nak move on, nak marah mcm mana pun, nak sedih macm mana sekalipun, nak geram, menjerit, tengking, menangis mcm mana sekalipun, benda takkan berubah, benda dah jadi, Cuma, maybe kita boleh ambil 1 iktibar, JANGAN PERCAYA MANUSIA SEPENUH HATI LAGI! hah kau, bold siap, hehehehe

ok lah, dah panjang tulis nie, nanti nak cerita pasal rumah sewa, xmboh cerita kat sini, xsyok lerrrr, baik buat entry lain, bertambah jugak bilangan entry, huhuhuhuhu

p/s: cerita ni takkan kaitan dengan salah tanggap korang, kang ada yang merapu kata frust putus cinta segala bagai, ni cerita kehidupan!

No comments:

Post a Comment

Designed By xxx |